18 DEC - FAVORITFÖDELSEDAG

2010-12-18 @ 11:39:36

Jag har nog gillat alla mina födelsedagar. Jag fyller år på sommaren, vilket gjort att jag alltid har firat min födelsedag på landet/sommarstugan. Bortsett från en gång i stan och en i Grekland.
Födelsedagen i Grekland var jättebra, men jag var tyvärr sjuk samtidigt så det var lite jobbigt.
Jag har en ganska stor närasläkt. Farmor och Farfar är skilda sedan ett tiotalår tillbaka och har var sina nya. Men det betyder inte att deras nya inte är mindre släkt med mig. Jag behandlar dem precis likadant, de har ju varit med mig hela livet. Vi brukar ha ett stort sommarkalas på 20-25 personer. Vi började bygga sommarstuga för en 4-5 år sedan och nu ser det faktiskt riktigt bra ut. SÅ det är där jag har firat mina senaste födelsedagar. Vi brukar åka ring, vattenskidor, bada, äta i mängder osv. Det var så min 16-års födelsedag såg ut. Det var nästan för varmt ute. Minns att jag hade fixat i ordning mig, klätt på mig klänning och allt innan jag gick ut och skulle plocka blommor. Jag hade inte varit ute länge, men när jag kom tillbaka gick det inte att ha på sig några kläder, det var hur varmt som helst(för att vara sverige) så det var bara att bada och börja om på nytt.
Jag tycker det är så roligt att släkten alltid offrar sig en 12 mils resa för att träffas. Det här året bjöd jag ned mina 4 tjejer Bengan, Amanda, Agnes och Lisa till sommarstugan också. Vi åkte ring, besökte vis-festivalen osv. Sjukt kul!

Har en svag känsla om att 17-års dagen kommer blir ännu bättre! Blir ju bland det sista jag gör innan jag åker till tio månader till USA. Gud, allt känns så långt borta.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0