9-DEC EN KVÄLL JAG MINNS

2010-12-09 @ 22:31:44

Vilken av alla mina kvällar jag upplevt i 16 år, 5 månader och 28 dagar? Hjälp, jag är ju snart 16,5 år haha!

En härlig kväll i somras var midsommarnatten på Gransnäs.
Efter att vi slutat jobba för dagen svidade vi(jacob, karin, hanna och jag) om till finkläderna, gjorde midsommarkransar, fotade och sedan åt vi resterna av konfirmandernas middag. Efter det var det logdans på g och vi som jobbade skulle vara med och sjunga för de som dansade.
På natten försökte vi få ut konfirmanderna från sina sängar(de var ganska tråkiga som aldrig var ute och sprang på nätterna..). Men tillslut kom det ut ett par i alla fall så vi satt och snackade med dem ett tag. Sen blev de hittade av sina ledare och var tvungna att gå in.
Vi fyra fortsatte dock. Medan några sprang och hämtade bullar och läsk i köket sprang andra och hämtade kuddar, madrasser och täcken. Sen la vi oss på bastu bryggan och snackade, lyssnade på musik och skulle spela kort. Fast det gick inte så bra, ingen orkade lyfta sina händer, så i stället somnade vi alla fyra på rad, Jacob, jag, Hanna och Karin. Alla vaknade lite smått av soluppgången som lyste starkt och somnade om igen och igen och igen. Morgonen började vi med ett morgon dopp, sedan sprang Hanna och Karin i väg för att jobba och jag och Jacob la tillbaka madrasserna inna någon skulle se att vi snott dem. Sedan var det bara att njuta av en strålande sommar dag.

















Kommentarer
Postat av: hananaa

åhh <3 puss på dig!

2010-12-11 @ 11:10:02
Postat av: william

fina bilder:DDD

2010-12-11 @ 15:31:59
URL: http://cookieboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0