MORMORS HANDSKAR OCH PEANUTBUTTER BALLS

2011-08-13 @ 18:33:41
Hej där!

Måste ändå säga att jag börjar trivas bättre och bättre här. Det händer fortfarande inte så mycket på förmiddagarna, men det är ganska skönt. Det är enda tiden på dygnet som jag kan prata med er där hemma.

Igår tog jag mig ur soffan och drog på mig träningskläderna för att springa/gå en långpromenad. Orkade ärligt inte springa hela vägen då jag inte alls är van vid den torra luften. Efter det blev det lite styrketräning(poängtera att jag faktiskt tränar Luddan). Sen bar det iväg till Canyon City där vi hjälpte Eli(29 årig värdbror) och hans familj att flytta. Så det vara bara att dra på sig mormorshandskarna och dra nytta av dessa gener. Tror aldrig jag har fått så mycket beröm här som när jag städat. Haha!

På kvällen följde jag med Isaac till hans kompisar där vi hade Peanutbutterball Contest. Våra var lätt godast, men vi kom med 1/3 marginal. Det var verkligen jättekul att träffa lite folk, som också är i samma ålder som mig. Äntligen lite liv och rörelse, det är precis vad jag längtat efter!

Efter en god natts sömn har jag ätit en god frukost med jordgubbar och äggmacka samt skypeat med Schöld och Karin. Karin, en av mina närmaste vänner befinner sig nämligen på samma sida av Atlanten som jag gör, hon är fock bosatt i Texas, Dallas ungefär. Muy trevligt!

Nu ska jag leka lite med Nate's(älsta värdbrorsan) småbarn. Kramis!


Dessa tog hem 1:a priset


2:a pris. De kanske inte ser så roliga ut, men det var asgoda!!


3:e pris. Ville inte ens smaka på dessa, tycker inte de ser så goda ut..hah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0