TRY OUTS FOR VOLLEYBALL

2011-08-16 @ 05:44:29
Okej, dagen började ganska lugnt med skype med både Karl och mamma&pappa. Sen tog jag min en timmes joggintur/promenad vilken gick jättebra. Efter lunch pallrade jag mig iväg till skolan för att välja mina kurser osv. Passade då på att göra en intresseanmälan till volleybollaget och fick veta att try outs började redan en timma därpå så det vara bara at skynda hem och byta om.

Väl i salen träffade jag en tysk utbytesstudent(kommer vara 8st på skolan i år) samt resten av alla 40 volleybollsugna tjejer. Try outs gick förvånadsvärt bra för mig då jag bara spelat i skolan förrut. Men snacka om att det är känsla att vara med i ett lag här i USA, alla peppar varandra konstant och coachen vill att man ska prata hela tiden. Sen ska jag väl tillägga att jag faktiskt inte trodde att den här sporten var så jobbig, men det var den. Efter tre timmars tränande hann vi till och med köra idioten ett par gånger.
Jag vet redan nu att jag kommer med i laget, det kommer alla, men frågan är bara vilket lag. Det finns tre lag; ett topplag som spelar i högsta serien, sen ett för juniorer och ett tredje för sophomores och freshmens.
Imorgon väntar ännu ett tre timmarspass(ska inte träna innan det den här gången) och på onsdag får vi reda på vilket lag vi har kvalifiserats till. Det kan sluta med att jag spelar i upp till tre lag beroende på hur bra jag är. Även om det gick hyffsat bra räknar jag absolut inte med att komma med i det bästa laget. Det skulle vara kul, men jag kan ännu inte så värst mycket regler osv. så det gäller att hänga med i de svängarna också.

När jag kom hem åts det middag tillsammans med två misionärer, alltså två män som misionerar för kyrkan. Vi kommer ha sådanna middagar en gång i månaden.

Efter det åkte jag och syskonen för att hämta upp Ingrid för att sedan åka vidare till minigolfbanan. Mycket fin bana vill jag säga och väldigt trevligt att träffa Ingrid också.

Klockan är nu 9.40 och jag ska nog börja dra mig mot sängen, ska vara i skolan kl. 8 i morgonbitti för registration. Det innebär också att jag kommer ta mitt skolfoto i morgon. Med ett ansikte som för tillfället är fritt från finnar känner jag mig ganska förberädd..hah.










Kommentarer
Postat av: Åsa Sörensson

Härligt med lite action. Spännande att följa din volleyboll karriär!!!

2011-08-16 @ 08:02:27
Postat av: Therese

Snygg blogg :)

2011-08-16 @ 18:48:34
URL: http://tessanbell.blogg.se/
Postat av: Anonym

Golfbanorna är helt sjuka! I Florida var vi på en som hade Aligatorer i en basäng.. :)

2011-08-17 @ 09:05:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0