LITE ATT TA IGEN

2011-11-23 @ 06:08:56
Jag har inte skrivit på ett tag och jag antar att det är för att jag varken har haft ork eller lust att sitta framför datorn. Så en liten uppdatering om de senaste dagarna komemr här:

I torsdag såg jag ju breaking dawn, midnatts premiär. Galet kul var det, riktigt bra film och efter tre timmars sömn var jag skapligt trött i skolan dagen därpå.

Fredag var en lång skoldag. På eftermiddagen gick jag och brudarna på skolans teater, "I Hate Hamlet". Skådespelarna, ljudet osv var riktigt bra, jag förväntade mig inte att en skolpjäs skulle vara så proffsig. Rolig var den också. Efteråt åkte vi hem till mig, poppade popcorn och kollade på mean girls i källarn, min lya. haha

Lördag, lyckades ta igen lite sömn i alla fall. Skypade med familjen i 2,5 timmar, vilket måste vara rekord för oss haha. Lika trevligt som vanligt. Efter att ha klätt julgranen ( SJUKT TIDIGT!! ) gick jag över till Audrey där hon, jag och Amanda badade i utomhus hottub och babblade, myyyys!! Det känns så konstigt när amanda och audrey står med öppna munnar när de hör att jag varit ensam med en kille i mitt sovrum med stängd dörr och speciellt när jag berättar att killar sovit över hos mig. I Sverige är ju det hur vanligt och okonstigt som helst, men för amerikanska tånågingar verkar det som rena himmelriket. Inget sova över med en kille här inte!


Vår fina gran som faktiskt är mer dekorerad nu än på bilden haha













Söndag är ju alltid söndag, vilket i min värd betyder slappa, plugga och träna.

Måndag, dagen gick fort och på kvällen åkte jag hem till Ingrid för att äta middag. Min värdmamma operarades nämligen idag och ligger därför på sjukhus, vilket innebär mer ansvar osv. för Sarah för min del. Efter en trevlig kväll hämtade Steven upp mig och Sarah och så var det bara att slänga sig i säng. Men det var lite svårt när jag insåg att jag fått ett gigantiskt paket, hehe.




Tack mamsen och papsen för mina skidkläder(som snart kommer till användning), tidningarna och godiset, framför allt jungelvrååååål, wihooo!! TACK TACK TACK !!


Tisdag: Idag har jag lyckas sälja en massa spicy pretzels(typ starka crackers) i skolan för att finansiera min skidresa. Jag är med i klubben Vista Ridge Snowriders och i början av december åker vi iväg på vår första endagsresa. Har samlat ihop $50 så jag känner mig riktigt nöjd, bara att betala  $30 ur fickan nu. Skippade att spela laserdome ikväll och var hemma och tog hand om Sarah istället. Så vi har städat och donat för att överraska Marnie och Steven. Marnie komemr hem från sjukhuset imorgon och då ska det allt se bra ut. Btw. ingen operation att oroa sig över :)

Nu har jag och Sarah myst i hennes säng, pratat, kollat på trailers osv. Dags att sova. Och förresten, JAG HAR LOV!!!! THANKSGIVINGBREAK!! UNDERBART!! Blir thanksgiving middag hos Ingrid på torsdag och natten till fredag är det BLACK FRIDAY, vilket betyder att vi ska upp och shoppa kl. 3!!! Man kan väl jämföra det med tomtenatta i Linköping, fast MYYYCKET större och över HELA landet.

GODNATT!!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Kul att du uppskattade paketets innehåll. Det var sista godisleveransen! Ha ett skönt lov! Kram mamma

2011-11-24 @ 12:29:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0