THEY SAY BAD THINGS HAPPEN FOR A REASON

2011-10-26 @ 05:36:45
Tisdagar, kan man gilla dem?

Så den energiska dagen varade tydligen bara en dag, sen är allt tillbaka som vanligt, eller om man nu ska kalla det vanligt?

Dålig dag, lite energi, mycket att tänka på och irriterande människor. Hur mycket man än försöker så verkar det vara väldigt svårt att passa in och att få bra kompisar. Då jag vet att andra utbytesstudenter har samma problem så kan det ju inte vara mig det är fel på. Perioden då alla är intresseade av den nya personen i klassen, om Sverige osv. är lugnt över, även om en del människor som inte känner mig än blir lika förvånade och exalterade när jag pratar om vart jag kommer ifrån och vad som skiljer sig från mitt hemland och USA.
Jag börjar tröttna på:

- I love your name its so pretty!!
- I love your accent!!
- I love your outfit its so adorable!!

Och så kommer man inte mycket längre. Det är ju inte så jävla lätt att lära känna personer när de inte ger något tillbaka eller är intresserade. Just nu är jag så himla trött på (vissa) Amerikanare. Men det är bara att hålla i, never never give up.

Just nu känns det som att jag lever i ett gossipgirl avsnitt och jag harverkligen alldeles för mycket att tänka på. Som tur är vet min kära värdfamilj hur de ska pigga upp mig och göra mig glad, även om det inte behövs.
Efter en ganksa tuff XC-träning blev jag upphämtad av Marnie och Sarah som vanligt och utöver det hade de köpt med en smoothie till mig, pluss poäng där!!

Efter att jag dushat och satt mig i soffan får jag hederspriset som världens bästa värdsyster av Sarah(andra gången).

Under middagen berättar jag om hur allt händer på en gång, att jag har alldeles för mycket att tänka på och att mina vänner i skolan inte är de bästa. Då kommer Steven fram med den stora kakburken på bordet, även om jag sagt nej tusen gånger.

När Sarah gick till sängs fick jag min först puss, mihi! Det är så galet bra att ha en liten syrra och en hund att pussa på här borta.

Nu har jag och Marnie tittat på sisådär 3 gossipgirl avsnitt och jag känner mig ganska redo att inta sängen.

Då en snöstorm kommer hit inatt riskerar vi hala/sliriga vägar vilket då betyder "snowday" alltså ingen skola. Det skulle vara grymt skönt! Kände att stormen var påväg när jag var ute och sprang tidigare idag. Spottade mig själv i ansiktet TVÅ gånger. Gud så mumsigt..


Dagens citat, såg det på flygplatsen i Denver och fastnade för det.
Det stämmer så nedrans bra tycker jag!


Kommentarer
Postat av: s

saknar dig och tänker på dig hjärtat

2011-10-26 @ 21:22:36
URL: http://septemberbarn.blogg.se/
Postat av: Karin

Tänker på dig gumman. Njöt verkligen av att prata med dig här om dagen. Du är så fin.

Jag håller verkligen med dig om saker i det här inlägget. Går igenom samma period, men som du sa, never never give up!



* skickar tusen varma kramar!

2011-10-27 @ 02:44:19
Postat av: farmor

Du skriver så kul och personligt. Lite tokig är Du i alla fall, när Du går till skolan som ett bi! Skulle vara kul att veta hur Dina kamrater på skolan ser på Dig? Tycker dom att Du är annorlunda, eller smälter Du väl in där? Härligt att Du genomskådar all ytlighet - hoppas att några passar Dig bättre och tur att Du har Ingrid och kan skypa med Amanda!! Puss och kram gullunge!/Farmor

2011-11-04 @ 17:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0