TISDAG

2011-10-05 @ 04:56:57

Har inte riktigt bestämmt mig för vad jag tycker om den amerikanska skolan än. Vårt schema är ändå väldigt bra, vi har 7 periods varje + RTI och lunch måndag, tisdag och fredag. Lektionerna är 48min långa.

På onsdagar har man 90min lektioner förutom p 4 som är 60 min(den har man varje dag. Så imorgon är det onsdag och då har jag p1,p2,p3 och p4 och på torsdag p5, p6, p7 och p4.

Varje dag börjar skolan 7.30 och slutar 2.40. Sen crosscountry från klockan 3.00 till obestämt tid, oftast 1,5h lång.
De här klasserna har jag:

p. 1 - Guitar 1
p. 2 - Spanish 3
p. 3 - U.S. Government
p. 4 - Concert Choir
RTI - (typ som studyhall, hela grejen är ett stort skämt enligt alla här)
Lunch
p. 5 - Algebra 2
p. 6 - English 4
p. 7 - U.S History

Frivilligt : After school activity - Cross Country, varje dag, 5gg i veckan.


Jag gillar faktiskt alla mina lektioner, matten var mycket roligare på Wasson då det var klassen jag med roligast folk. Nu har jag tråkigaste läraren och ok kamrater. Blir bättre och bättre när man lär känna folk, låter logiskt.. haha.
Mina lärare är jättebra och jag gillar verkligen sakerna jag lär mig. Jag hade inte haft chansen att spela så mycket gitarr som jag gör nu hemma i Sverige och inte heller sjunga. Hade inte heller motionerat lika mycket. Har plugg men inte alls mycket och i stort sett allt är lätt. U.S. history är svårast då jag missat en massa och inte har några förkunskaper. U.S. Government är inte lätt heller, men jag gillar det och allt påminner väldigt mycket om min gamla no lärare i högstadiet och han var verkligen jättebra. Engelskan är ganska tråkig också.

När jag är här har jag verkligen chansen att lära mig nya saker och saker jag aldrig annars hade lärt mig. Samma sak gäller med att göra saker, se saker och uppleva saker. Jag älskar verkligen att ta vara på tiden jag har här och faktiskt göra det till något annorlunda och nytt.


Kommentarer
Postat av: Farmor

Har nu troget läst och funderat över vad Du upplever!Underbart år; tänk att fåspela gitarr ochg sjunga och motionera i skolschemat! Förstår att Du uppskattar och tar vara på dagen"carpe diem"!

Härligt sångnummer - hade gärna varit där och lyssnat på plats. Kram, farmor

2011-10-08 @ 12:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0