HAPPY GIRL!!

2011-09-22 @ 05:42:20
Hola amigos!
Hade en riktigt bra dag i skolan. Hade uppspelning på gitarr lektionen och jag scorade 8/10. Är ändå nöjd då jag legat efter sedan jag hoppade in i klassen och spanskan är hyfsat rolig faktiskt. På kören hade vi idag auditions till ett solo. På tisdag har vi nämligen konsert där vi ska uppträda med tre sånger. Jag deltog i auditionen(då jag provar på allt möjligt här) Så här gick det till:
Vi var ca. 10 pers som sökte. Vi stälde oss i en halvcirkel med resterande 30 pers av kören bakom oss. Så sjöng vi solot om och om igen medan vär lärare gick fram och tillbaka och lyssnade. De som inte skulle sjunga petade hon på så vi kan ju säga att jag blev lite nervös.
Tillslut var vi fyra kvar som fick sjunga solot ensamma. Tillslut frågade honoss om vi kunde sjunga högre(i volym) och då jävlar slutade med att vi bara var två kvar, Jag och Mandie. Marnie är sjukt duktig och sjöng the national athemn på en volleyboll match. Jag och Mandie fick stå långt ifrån varanda, kolla på varandra och sjunga samtidigt flera gånger.
Allt slutade med att vi båda fick solot, alltså kommer vi sjunga det tillsammans.
Gaaash!!! Där fick jag en lyckokick!! då mitt självförtroende i sång inte är det bästa så känns det ju SUPER!! Resten av skoldagen susade förbi.

Jag har tyckt att det varit för krångligt att komma med i volleyboll laget, även om jag efter många "jag vet inte" svar från tränarna slutade med att jag kom med så dumpade jag det. Istället gav jag mig idag på cross country ,alltså löpning............. Detta blir en utmaning tänkte jag och det blev det också..

Idag körde vi easy training vilket innebär 25min löpning. Och inte fan kallar jag det easy när maninte har sprungit långdistans på över två månader och har problem med altituden!! Känner ju mig som ett torkat löv i munnen efter endast 1 km.

Jag deltog i deras lagfoto så nu är jag verkligen med i laget, ingen återvändo. Kul att jag provar på en massa olika sporter och saker i alla fall. Förhoppningsvis ska detta bränna lite fett så jag kan käka vad jag vill utan dåligt samvete. Hehe, blir ganska mycket små snacks vill jag säga och ändå äter jag mindre än vad många andra gör.

Nu äre läggdags soom gäller och imorgon pepp rally!!


Måste tillägga att jag har varit väldigt duktig och städat mitt rum, badrummet och resterande delar av källaren idag. Pluss poäng!!

Efter mycket velande blev detta min bild för yearbooken:


Kommentarer
Postat av: Underbart kram fr Cillalla &Jonas

Härligt jobbat Lovisa! Sjukt bra bild också :). Kram Cilla

2011-09-22 @ 20:32:48
Postat av: AManda

Klicka in på min blogg!

Väldigt fin bild på dig!

2011-09-22 @ 21:57:49
URL: http://mandiem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0