WE'RE DANCING ON THE EDGE OF THE HOLLYWOOD SIGN

2012-02-12 @ 21:12:38
Hej mina vänner!

Vilken vecka det har varit! Den har verkligen gått upp och ner. Jag fick chansen att åka ner med min kmpis familj till Texas, där min fina vän Karin, som också är utbytesstudent är bosatt där i år. När det verkade som att allt löst sig och vi tänkte attt vi faktiskt kunde slappna av så sket sig allt i alla fall. Det var nog inte menat att bli den här gången tyvärr. Som tur är så är det ju bara 4 månader kvar till vi återförenas i Sverige med alla andra nära och kära.

Igår var det fredag och jag fick till en riktigt bra start på helgen. Vi hade ett "Valentines Party" med vår utbytesstudentgrupp. Där träffade jag såklart Ingrid, en annan norsk tjej vid namn Maria och svensken som jag längtat så efter att träffa, Josefine.

Josefine pratar teckenspråk. Ingrid är redan bra på det så hon fick hjälpa mig att förstå och prata. Det var riktigt roligt att prata med teckenspråk faktiskt! Josefine, Ingrid och jag ska träffas nästa vecka och tills dess ska jag i alla fall försöka lära mig alfabetet. Vi får se hur det går, men det är värt ett försök... Vi hade riktigt trevligt ihop!

Efter en massa gosaker var jag hemma och blev upphämtat av Amanda och Audrey. Vi drog sedan vidare på roligheter som slutade med en sleepover. Jag lyckades sova vansinnigt dålig då jag vaknade varannan timme av en massa irriterande ljud så idag är jag trött.



Än vet jag inte vad som händer idag. Om jag inte träffar kompisar blir det nog vad Sarah kallar en "gossip girl night" då bara hon och jag myser och hittar på saker tillsammans.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0