ANDRA DAGEN I NYC

2011-08-08 @ 05:07:55

Starbucks. Tove blev Tuffie och Agnes blev Agnis


Ganska tungt faktiskt..


Jag och Times Square


Wall Street inne i American Express byggnaden. Missesplats för de sju männiksorna som jobbade på American Express och dog den 11 sep. Från taget droppar det ner 7 olika droppar som symboliserar människorna. I vattnet man man se ord som berskiver människorna som avled.



Elsa och Tove uppe på high walken eller vad det hette.


Fikapaus


Känner ni igen tågcentralen? Finns med i alla filmer känns det som



Wall Street - NY stock Exchange


Väntar på färjan som går förbi frihetsgudinnan


Snyggingar


Ni som kollar på vänner känner förmodligen igen det här stället? ;)



Manhattan


Statue of Liberty


Chinatown/Little Italy


Jag och Elsa vid Brooklyn Bridge








Nu kan jag dö lycklig!!!


New York City!!


Jag och Agnes


Delar av det svenska gänget på färjan


Hot Fresh Cookies, mums


pimp


Den goda smoothien!!



Hejsansvejsan!

Andra dagen i NYC med mina Sex and the city brudar; Charlotte, Miranda och Carrie. Jag fick då namnet Samantha, mohaha.

Idag har vi sett Wall Street, The Financial Center, China Town, Little Italy, Soho och Brooklyn Bridge. På Soho blev det en del shoppande på Victoria Secret(min stora kärlek, även om jag föredrar allt på hemsidan) och på andra mindre affärer. Avslutade med en smoothie på Jumba Juice och en sista till på Hollister.

Ikväll har vi förberett inför morgondagen då alla här ska splittras för att åka till sina värdfamiljer. Så efter många övertröttslyriska ögonblick och en massa velande är väskan äntligen packad igen och alarmet ställt på 05.00. Känns skönt med sovmorgon då andra halvan av gruppen ska upp vid 02.00.

Tänkte att det kan vara bra att prata med Laura, min värdmamma innan jag träffar henne och famljen så jag passade på att ringa ett samtal nu ikväll. Laura blev jätteglad och sa att de är jättesugna på att träffa mig så det känns bra. Tänkte försöka att inte få allt för lite sömn inatt då jag vill vara pigg när jag träffar värdfamljen för första gången, men det känns lite motigt det med.

Eftersom att alla i gruppen har kommit hit själva så är alla eller ja, nästan alla sugan på att lära känna varandra då det faktiskt är jobbigt att vara ensam när man först kommit hit. Det är just när man är ensam som man längtar efter alla där hemma och det märks på oss. Så vi fyra coolingar; Tove, Agnes och Elsa har blivit ganska tajta på den här korta tiden(tre/två dagar). Att lämna och säga hejdå till dem är väldigt tråkigt eftersom vi kommit så bra överens. Just därför befinner jag mig i detta nu i tillsammans med dem i Elsas och Agnes rum.
Så nästa sommar ska vi förmodligen ses i antingen Götet, Stckhlm, Hörnösand eller Linkan och festa tillsammans, awesome! (då alla fyllt 18 utom Elsa, mohaha) 

Bilder från dagen kommer imorgon eller nått. puss

Kommentarer
Postat av: lotta

Hej

Jag ringde din mamma idag för att höra hur ni alla mår efter din avresa och speciellt för din del,så att allt har gått bra...och det har det!

Det ser ju jättekul ut med alla vänner och utflykter,så 10 månader kommer att gå fort-speciellt om man har roligt och det kommer du att ha!

Hoppas att allt är väl (och att lite hemlängtan bara är bra att ha...man blir lite stadigare under fötterna på så vis),så hör jag av mig och kommenterar på samma sätt igen!

Massor av kramar och lyckönskningar till dig!

Mvh Lotta

2011-08-08 @ 13:59:01
Postat av: Charlotte

Fan vad roligt vi hade det!!!!!!!!! Och vilken snygg rumpa jag har på bilden med manhattan i bakgrunden!

2011-08-16 @ 03:58:31
URL: http://elsakarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0