DIZZY

2011-08-10 @ 05:39:10
Första heldagen i Springs och nu känns det faktiskt mycket bättre än i morse. Laura åkte hemifrån tidigt så jag har mest hängt med mina värdsyskon idag, försökt få min dator att connecta med det trådlösa internetet eller internet i huvudtaget. Det har väl inte gått superbra, men just nu verkar det fungera i alla fall.

Morgonen var ganska seg då jag inte hade speciellt mycket att göra. Det är också just då som jag tänker på alla där hemma. Det är inte hemlängtan eller så, tror jag i varje fall, det är mest att det är jobbigt att veta att alla är så långt borta och att jag faktiskt kommer vara borta i 10 månader. Så då blir det en del tårar.

Efter lunch åkte jag, Hannah, Aaron, Isaac och Jesse iväg för lite shopping. Jag behövde ett par nya joggingskor(motverka fetma, haha) och lite annat smått. Fick de för ca 20 dollar, motsvarar ungefär 140 SEK så det kändes som ett bra pris.

Efter det åkte vi till ett diner där jag drack min första Root Beer. Det var inte äckligt men inte heller speciellt gott. Antingen så var det mitt tuggummi som gav smak eller så smakar root beer lite som tandkräm... konstigt.

Hannah och Isaac åkte sedan på tennisträning så jag följde med och testade på tennis jag med. Kul var det och tydligen var jag inte jättedålig heller. Efter ungefär en timmes spelande blev jag bara tröttare och tröttare och efter ett tag började det också svarta mer och mer för ögonen så jag satte mig ner istället. Hade jag inte satt mig ner hade jag förmodligen svimmat. Enligt coachen kunde det bero på den torra luften, nivåskillnaden, värmen(28grader) och sen skyller jag nog på mitt jetlag. Kände mig lite dumförklarad när coachen skulle förklara vad dry air betyder och skulle visa med tungan, haha. Colorado Springs ligger 1800 möh så det är lite skillnad från linköping som ligger 50 möh.

Råkade somna när jag kom hem och sov över middagen, men nu känns det bättre även om jag fortfarande är trött. Efter en god middag med brownie till efterrätt hade vi bibelläsning, vilket sker varje kväll och nu sitter jag här och skriver.

Längtar efter er där hemma och får tårar så fort jag tännker på er, puss.






Kommentarer
Postat av: Åsa Sörensson

Härligt att det känns bättre och ni hittar på lite roliga saker. En dag i taget till det bättre. /P&K mamma

2011-08-10 @ 13:22:16
Postat av: Åsa Sörensson

Härligt att det känns bättre och ni hittar på lite roliga saker. En dag i taget till det bättre. /P&K mamma

2011-08-10 @ 14:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0