FIRST DAY IN HIGH SCHOOL AND ALREADY A SENIOR

2011-08-19 @ 03:49:59

Hallå där!

Gissa om jag vara taggad till skolan idag? Förutom att jag inte kunnat sova i natt så jaaa!!

Dagen började med en 2 km promenad till skolan, väl framme visar jag upp mitt school ID och beger mig till skåpet som jag inte får upp, suck. Klockan ringer och alla beger sig till sina klasser, jag började med Concert Choir. I stort sätt alla verkar yngre än mig, vilket känns lite sådär, men läraren verkar jättegullig och bra. Oturligt nog har hon cancer och när hon berättade om det och började gråta blev jag också alldeles tårögd. Om kören inte känns toppen skulle jag kunna gå på en audition till en bättre tjejkör med människor i min ålder. Den verkar mycket roligare, dock kostar det $100.

Andra lektionen: Spanska. Kursen verkar ganska lätt, men jag håller mig nog till det. Orkar inte plugga så mycket i år. Klasskamraterna var kanske inte de allra trevligaste jag mött idag, men det var okej(då menar jag inte att de var otrevliga). De verkar tycka att kursen är ganska svår.

Lektion tre: Advisory. Det var nog dagens tråkigaste. Lektionen liknar mentorstid och study hall, alltså en plats där man kan göra läxor eller bara hänga och snacka med de i klassen. Tyvärr är vi bara två seniors, vilket betyder att jag tvingas umgås med 97or, 96or och kanske någon 95a. Det funkar ju om de har social kompetens, men det verkar inte alla ha.

Lunch: Gaaash....vem ska jag äta lunch med?!?!? Alla på hela skolan åt samtidigt. Jag ställde mig i kön för en pizza. Tänkte att jag kan testa på all den mat som verkar god i skolan innan jag tar med mig egen. Jag antar att jag såg lite vilsen ut då jag försökte hitta ett ansikte jag kände igen eller sätta mig hos några som verkar trevliga, men alla såg så himla små ut.. Till sist hittade jag några i volleybollaget att sitta med. Ett par jättetrevliga 97or. Ute på skolgården hade de satt upp mickar och piano för att några skulle uppträda. En tjej som är med i den väldigt bra tjejkören var så sjukt duktig att jag nästan smäller av. Jag satt och pratade med henne och ett par andra schyssta seniors ett tag om ditten och datten och om jag vill hitta på något kan jag slå henne en signal, great!

Nästa lektion: Pre Calculus. Den här lektionen kommer jag ha året runt varje dag och som tur var är det också den roligaste klassen hittills. Visst, vi har inte börjat jobba än, men eleverna är nice, typ alla är lika gamla som jag är. Bekantade mig med dem, vilket slutade med att jag blev bjuden på födelsedagsfest och förmodligen någon annan fest. Fick också förklaringen att "Eftersom The Springs ligger så högt upp blir man full snabbare" hehe. Men eftersom att jag har skrivit på kontrakt att jag inte ska konsumera alkohol det här året så ska jag hålla mitt ord, men festen vill jag ju ändå gå på...

Sista lektionen: AP U.S. History. Tog sällskap med en mattemate till historian. Kände redan på vägen dit att det här är en klass jag inte alls vill läsa. AP betyder att det är en collegeklass. Jag har i stort sätt inga förkunskaper inom ämnet, gillar inte historia och vill inte alls lägga ned så mycket plugg som det kommer behövas för att klara kursen. Å andra sidan verkar läraren riktigt bra, kanske att han går igenom lite snabbt. Ett plus får han för att han ser ganska bra ut, haha.

Avslutade dagen gjorde jag med den dagliga volleybollträningen. Mycket sit-ups och armhävningar där.

Imorgon väntar webdesign, engslska, matte och gitarr!!!!

Har precis ätit tacos och nu bär det iväg gör att köpa mer skolmaterial samt strumpor till volleybollen.

Dagens outfit, ganska svensk - all H&M haha





Dagens pizza - 17:- Medger att den ser sunken ut, men den var god!


Kommentarer
Postat av: vickan L

Vad kul att det gick så bra Lovisa! Verkar som du fick bra kontakt med bra folk redan första dagen :) love love <3

2011-08-19 @ 13:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0