FÖRSTA DAGEN I KYRKAN

2011-08-15 @ 02:12:42
Idag var jag för första gången i kyrkan på amerikansk mark, men också första gången i Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga.

Jag har nämligen blivit placerad hos en familj som tror på en tvist av Kristendommen, vilket i detta fall innebär att de är mormoner. Mormoner konsumerar inga droger, alkohol, kaffe eller te. Många ser det som en racistisk sekt och att en av huvudaktiviteterna i religionen är att misionera.
Är ni intresserade är det ju bara att googla fram mer om religionen. Jag vill inte påstå allt för mycket som kan anses stötande mot familjen jag bor hos eller anhängare till religionen.

Till dagen:
Kvinnor bör täcka axlar och bära kjol/klänning till knäna, därför drog jag idag på mig långklänningen. Å andra sidan hade jag inte mycket val, då inget annat i min garderob är lämligt att bära i kyrkan.
Allt började med en gudtjänst där det hölls tal, bla. från min area representative, predikan, bön och nattvard. Då mormoner inte dricker vin ger nattvarden med vatten tillsammans med vanligt bröd. Under gudtjänsten deltog två av mina värdsyskon i ett musiknummer. Totalt 1,5h
Efter gudtjänsten har tonåringarna lektion, vilket innebar att jag satt och lyssnade samt lärde mig lite om religionen. Totalt 30-60min
Till sist går jag till en grupp med andra kvinnor/tjejer och har en till "gudtjänst/lektion". Totalt 45-60min.

Allt som allt var vi i kyrkan i 3,5h. Alla i kyrkan var såklart väldigt trevliga och tillmötesgående. Det man pratar om och de tal som hålls är i grunden är ganska nyttiga. Men eftersom att jag inte är troende, speciellt inte till denna religion har jag svårt för att hålla med om, ta in och förstå allt som sägs.

Nu är det supper som gäller! Ciao!

Kommentarer
Postat av: Lotta wessman

Hej Lovisa

Hoppas att allt är väl trots detta religösa rappakaljanonsens!Du får nog ta det med en nypa salt

-religösa människor kan vara rätt så övertygande i sin tro,så var försiktig för jösses!

Det här verkar inte vara en "vanlig" familj med

lite drag under galoscherna eller hur jag ska uttrycka mig,utan här är det annat som gäller.Det

viktigaste är att du har det bra och om inte så fixar det sig-men bibelstudier i 10 månaders tid-näää!!Det är inte du!!

Många hälsningar Lotta

2011-08-15 @ 19:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0