FRAMME I COLORADO SPRINGS

2011-08-09 @ 19:49:40
Hellojsan!

Kom antligen hit igar. efter tva ganska langa flygturer tillsammans med Ingrid, en norsk jenta som ocksa ska bo i CO Springs. Ingrid traffade sin familj forst och se vekade jattetrevliga. En mamma, en pappa och en 7 arig sot liten flicka. Sa nar de halsade stod jag bredvid som en borttappad valp och borjade lite smatt skaka av nervositet. Men sen ca 5 sek senare sag jag familjen Ricks, min vardfamilj. Kramade om alla, mamma Laura, systern Hannah och broderna Isaac, Aaron och Jesse. Sedan vantade vi pa mitt bagage och stamningen var val lite stel... kandes som att det mest var jag som fragade saker, medan Ingrids familj pratade pa som bara den.

Efter vi hamtat baggaget satte vi oss i bilen och da pratade de pa mer, och likasa jag. Vi akte forbi min skola och sedan hem till Essex Lane. Nar jag tittade mot huset sag jag en text skriven med stora bokstaver pa en av fonsterrutorna. Dar stod det "WELCOME, LOVISA!" sa jaa, det kandes valdigt valkomnande kan man saga, haha.

Sedan at jag min forsta peanutbutter and jelly macka, vilket smakade lite sadar. Sedan var det bara att packa upp allt i mitt helgrona rum. Det var inte forran efter det som jag slutade skaka tror jag. Sedan pratade jag lite med familjen och sa var det dags for mat, matklockan ringde. Familjen gor som de flesta andra familjer, ber bordsbon sa det gjorde vi och darefter hogg vi in i macaronies and cheese, vilket smakade aningen battre. Avslutade gjorde vi med en applepie och sedan gav jag dem mina presenter jag tagit med mig, en karaff, tva bocker om Sverige, en osthyvel och tva smorknivar. men tydligen sa anvander de osthyvel har..

Efter en lang dag begav jag mig till sangs vid 8 tiden och somnade ganska snabbt efter att ha last i min fina bok jag fatt av eliterna och sedan fallt ett par tarar.

Forsta felsteget jag gjorde dock, var att ta av mig skorna nar jag klev innanfor dorren, hade helt glomt bort att de anvander skor inomhus har..

Internet pa min dator vekar inte fungera speciellt bra, i alla fall inte det tradlosa, men jag ska forsoka fa det ordnat sa ni slipper lasa dessa jobbiga inlagg utan det tre sista bokstaverna i svenska alfabetet samt se lite bilder.

Puss och Kram




Kommentarer
Postat av: sofia

åh mysiga

2011-08-09 @ 20:14:43
URL: http://septemberbarn.blogg.se/
Postat av: Ulrika Cederberg

Hej Lovisa! Roligt att kunna följa dig via din blogg under året.

Fam Cederberg sitter nu på ett hotell nära Arlanda. Imorgon kl 04.50 träffar Rebecca sitt EF gäng och drar iväg på sin resa mot California. Massor av kramar till dig. / Ulrika

2011-08-09 @ 20:22:15
Postat av: Zoë

låter sjukt spännande. hälsa familjen från sverige! saknar dig redan! <3

2011-08-10 @ 01:25:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0