SECOND DAY IN WASSON HIGH SCHOOL

2011-08-20 @ 07:03:21
Hello folks!

Inatt fick jag äntligen en god natts sömn, fakitskt den första sedan jag lämnade New York. Antingen har det varit för varmt, för kallt, en massa hundar har skällt halva natten, mardrömmar eller saknad av fina människor som stört mig. Men inatt fick jag allt sova en hel natt utan att vakna en enda gång eller ens drömma något. Ni anar inte hur skönt det var, dock har jag gått och gäspat hela dagen idag.

Jag började dagen med Website Design. Jag har amerikanska fotbollstränaren som lärare och han verkar bra. Vi kommer bla. designa en hemsida för ett företag som sedan ska välja ut vilken design han sedan ska använda. Det kommer bli kul.

English 5. Det verkar vara som en svenska lektion fast på engelska och lite roligare. Vi kommer bla. läsa gameldagsa böcker. För att se hur bra vi är på engelska svarade vi på ett par frågor och skrev om en förebild. Eftersom att alla mina närmaste vänner är mina förebilder blev det idag Sofia Schöld som fick ta priset(Skrev en hel A4 sida om dig ska du veta!!).

Advisory. Det mest tråkiga på hela dagen, hate it!! Världens tråkigaste klass med endast en senior som förövrigt verkar vara helt stum. Folk som ska spela coola och låtsas att inte bry sig ett dugg. Tycker sjukt synd om läraren som måste stå ut med alla.

Lunch. Åt nudlar och något som liknar friterad kyckling. Gott var det i alla fall. Åt med Sarah(en tjej från JV volleybollaget) och hennes killkompisar och pojkvän. Rikitgt schysst tjej. Lyssnade på ett par uppträdanden på skolgården, de som uppträder är verlkligen sjukt duktiga på att sjunga och spela!! Sen drog jag till mina mattebuddies.

Pre Calculus. Gjorde ett test för att se vart alla ligger i matten, men vafan det är ju cpmatte här ju + att jag är lite ringrostig efter sommarlovet. Som tur är var testet på allt vi ska gå igenom i år så det ska nog fixa sig. Blir lite andragradsekvationer, trigonometri, alltså ganska mycket av det man går igenom på Ma A och B.

Guitar.  Kommer bli asnice att spela gitarr varannan dag. Läraren verkar bra och jag är sjukt peppad.

Avslutade som vanligt dagen med volleyboll. Inte lika tufft pass idag så det var skönt. Nästa vecka ska vi till Michell(Isaac's skola) för att spela scrimmage, alltså träningsmatcher. Ska bli skönt att vila lite imorgon, jag har haft träningsverk heeela veckan. Om jag inte sagt det så tränar jag volleyboll varje skoldag + matcher.

I kväll gjorde vi blondies, det motsvarar brownies fast de är ljusa och kollade på "You Again". Efter scriptures satt jag och snackade med Laura om svenska traditioner och maträtter. I morgon ska jag gör (svenska)pannkakor till lunch.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0