CUZ BABE YOU'RE A FIREWORK

2011-08-27 @ 07:05:35
Vanlig fredags kväll hemma hos min värdfamilj, vilket betyder att man mest gör ingenting. Kollar på tv, film eller sitter vid datorn. Någon slags terapi för mig som är van vid att livet konstant går i 110, men nu känner jag att jag är färdig med terapin. Snälla kan någon spännande hända någon kväll?!? Ibland hatar jag verkligen att inte ta vara på tiden..
 
Jag har varit på en utsiktsplats ca. 2km från huset en gång, annars har de inte visat mig runt i staden eller tagit mig till några turistattraktioner. Ser ju lite av staden då jag bett om att få skjuts för att köpa träningskläder och skolmaterial osv. men det kan knappst räknas som sightseeing. 
Imorgon väntar ingenting.. Kanske man ska passa på att tvätta sina lakan och läsa lite bok. En vanlig lördag och livet på Essex Ln leker för fulla rullar.

På senaste tiden har jag varit sugen på att bara drämma till någon pga. vissa omständigheter. Istället borde jag nog gå och krama ett träd. Fan, jag vill inte komma in i den här svackan...

Ibland ställer jag mig frågan "varför vill den här familjen ta emot en utbytesstudent?" och "varför har de valt just mig?"
Om jag skulle vara värd till en utbytesstudent skulle jag visa honom eller henne en massa saker och vara intresserad av personen och vad han eller hon kommer ifrån. Något sånt finns inte i det här huset. Jag har ingenting gemensamt med dem, bortsett från att jag gillar deras bakverk..

Även att jag inte har de bästa förutsättningarna att få det superår jag drömmt om så vet jag att kommer klara det här galant. Jag är en självständig, glad, framåt och stark flicka som minsann kan riva murar om jag så skulle vilja det och om jag under några omständigheter inte skulle klara det helt ensam så vet jag att jag har en hel armé där hemma som skulle ställa upp för mig. ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0