EN AMERIKANSK JUL

2011-12-26 @ 05:52:54
Kan ju alltid vara kul att veta hur amerikanare firar julen, ävenom inte vår var så typisk en amerikansk jul.

Dan före dopparedan kom en nisse med ett paket till barnen, men bara de snälla. Vi fick ett litet brev där det stod om vi varit snälla eller ej och vad vi behöver förbättra samt ett litet paket. I mitt paket var det en mössa som sagt.

Julafton består mest av att laga mat och äta mat, men också av att gå till kyrkan. Eftersom att min värdpappa har italienska gener blev det en självklarhet att äta italienskt. Det var väldigt gott vill jag säga, bilden gör det inte särskilt rättvist. På kvällen öppnade vi paket. Normalt sätt öppnar man alla på juldags morgonen, men inte här inte. Jag blev så förvånad och glad över alla julklapparna eftersom att jag inte hade förväntat mig så mycket.
På kvällen satte vi ut kakor och mjölk till tomten och mat till renarna, sedan gick vi till sängs.

Juldagen. Under natten som tomten hälsat på lämnade han paket efter sig och fyllde på våra julstrumpor. Julstrumpan var full med godis och annat smått och gott. Resten av dagen har vi bara chillat och ätit godis.


Systrarna dårååå


Sparris, italienska köttbullar, kotletter och florentine stuffed shells, mömmmsss!!


Värdbrorsan Luke


värdmomo och mofa


The family


Mitt i presentöppningen och stöket


Han gillade allt sin lilla Frank Sinatra grej


Tjejen som fick över 20 klappar, glad var hon kan man säga


Allt skräp hehe


Jul blommor, julgran och julstrumpor

Kommentarer
Postat av: mamm & pappa

Det går ingen nöd på dig! Vilket julklappseldorado.

2011-12-26 @ 11:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0