CROSS COUNTRY MEET

2011-10-08 @ 01:57:47
Hej bloggen, svenska, norska och amerikanska människor!

Sprang mitt först lopp idag och åkte school bus för första gången. Bussen var inte kul alls. Chauffören berättar vad vi ska göra om en nödsituation uppstår och sen bar den skumpiga bussen iväg i obekväma säten där jag knappt fick plats med benen.

Nu till loppet. Ungefär tio skolor var där och tävlade, Wasson var en av dem. Musik spelades och vi tjejer i JV skulle starta först så vi värmde upp med att springa runt med karta för att se hur banan var.
Sedan ställde vi upp oss på startlinjen och PANG så började vi springa. 5km långt spår med hejande lagmedlemmar och tränare. Värdet idag var kallare och det tog vi i fördel(jag känner inte av den torra luften lika mycket då). Efter 29.55 min var jag i mål. Kan ju lungt säga att jag har sprungit bättre, men jag är helt nöjd. Det var mitt första riktiga lopp, jag har bara sprungit i 2 veckor(var två år sedan jag var i form sist) och altituden påverkar en.
Eftersom att jag började så långt in i sesongen kan detta bli mitt första och sista lopp, men jag ska lätt försöka slå mitt PR här!

Fick skjuts av Stephanie hem. Hennes pappa spelade country musik högt och härligt i bilen. Det är just vid sådana tillfällen som jag känner små lyckokickar krypa i min mage. Det är såå härligt!! Jag älskart'! Vid vissa tillfällen är det vad som gör det värt att vara här, när lycka går genom kroppen från topp till tå (detta har nog att göra med endorfiner från löpningen också hah).

Åkte förbi Sonic, första gången för mig! Det är typ som en mack. Blue Coconut Slush $1.89, inte dåligt pris det inte.

Nu är jag ensam hemma, har tagit en dusch och ska nu njuta av att mitt två veckors lov har börjat. Startar det med True Blood season 2!


Glad tjej som precis avslutat sitt lopp


jv tjejorna!

Kommentarer
Postat av: mamma

Bra kämpat Lovisa! Håller tummarna för att du behåller din plats i laget. Puss

2011-10-08 @ 17:44:27
Postat av: Underbart kram fr Cillalla &Jonas

Bra jobbat Lovisa. Da hanger du pa Lidingoloppet nasta ar??? Kram

2011-10-08 @ 21:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0