MIN ANDRA FÖRSTA DAG

2011-09-10 @ 03:24:12

Hemkommen med cupcakes i magen och sliten kropp och hjärna pga. alla nya intryck som ständigt trycks in huvudet mitt sitter jag nu här vid datorn och väntar på att maccaronies and cheese ska serveras.

På ett år och två veckor har jag nu bytt skola tre gånger. På sätt och vis går jag ju kvar i min svenska skola också men men.. Som ni förstår blir det en del överamitiösa leenden och en del situationer där man verkligen försöker låta intresserad av allt som pågår när man egentligen bara vill låsa in sig på toa för att pusta ut. Har halft ont i ryggen pga min sträckta hållning jag omedvetet försöker med. I de flesta fall är jag ju faktiskt intresserad av det som händer, men ni förstår, det tar på krafterna och ibland blir det lite mycket.

Den här dagen var väl lite så kan man säga, men jag gillade det. Skolan är sjukt fräsh och det finns stora platt tv apparater i varje klassrum, sköna stolar, nya datorer och böcker. Alltså motsatsen till Wasson. Eftersom att det var det enda jag sett av amerikanska high schools så nörjde jag mig med det, men nu får jag konstant höra att den är dålig och att hela området är läskigt och dåligt. Jag som tog kontinuerliga promenader där och jag märkte det inte ens. Folk har nog lite föör mycket förutfattade meningar om södra delen av staden.

Nytt schema har jag nu också, men jag kanske ska byta min engelska klass så jag väntar tills det är klart. Engelska 3 är för juniors, men när jag var snäppet bättre än tjejen jag satt bredvid(hon är uppväxt här och engelska är hennes första skråk) så känner jag att en svårare klass med seniors är bättre. Men tydligen ska inte den heller vara jättesvår.

Under dagen var Andrea min "värd", hon visade mig runt och vi åt lunch tillsammans. Alltid trevligt att ha en sån person med sig sin första dag. Hon är den andra utbytesstudenten på skolan, vi är de enda. Andrea är från Jag är nöjd med klasserna och dessutom ser människorna lite bättre ut här. Behöver inte längre klättra upp i ett utkikstorn för att hitta snygga killar, även om det inte finns så gott om ett här heller. I VISSA STUNDER SAKNAR MAN VERKLIGEN SVERIGE!!

Okej, jag har verkligen blivit riktigt bra på att skriva långa inlägg, bra om jag ska skriva uppsatser men inte nu. Men det är svårt att få in allt i en kort text då jag vet att många av er vill höra detaljerna.

Allt som allt, toppen dag! Toppar på sätt och vis första dagen på Wasson samtidigt som jag saknar det där stabila med volleyboll brudarna och min kompis Nate som jag träffade första dagen där..

Cupcakesen var goda för er som inte förstår det på bilderna. Om en timma eller så blire en eller två till tillsammans med kaffe eller te. Väntar nu på att dra igång en film och bara fredagsmysa.






Kommentarer
Postat av: karin

Vad skönt att den nya skolan känns bra! :) och HUR söt är inte din värdsyster?!

2011-09-10 @ 17:31:57
Postat av: victoria

Du ser ut att ha det jätte bra!! men varför bytte du familj?

:) Puss

2011-09-10 @ 17:34:59
URL: http://victoriaispanien.myshowroom.se
Postat av: Wictoria Persbrandt - Buddhistisk Linköpingsbo som älskar Göteborg

Hoppas du har det kanoners!

2011-09-13 @ 18:03:39
URL: http://wictoriapersbrandt.myshowroom.se
Postat av: sixten

nu får du faktiskt ta och uppdatera!!!

2011-09-14 @ 17:52:26
URL: http://siixxx.blogg.se/
Postat av: z

åååååh, gulle syrran! saknar dig siba <3

2011-09-14 @ 18:20:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0