SENASTE DAGARNA

2011-09-15 @ 03:01:07

Jag har haft lite för mycket att stå i och lite för mycket förkylning för att blogga, men nu är jag tillbaka efter en sjukt bra helg.

Fredag Efter att ha käkat cupcakes osv. kollade vi på bridewars(tror det var titeln) Sedan gjorde jag en massa småsaker på kvällen(kommer inte ihåg vad) men jag la mig vid halv två cirkus.

Lördag God frulle och The proposal. Tog tag i mitt pluggande, eftersom att Vista Ridge började skolan 2 aug så ligger jag efter i varje ämne. Spanska läxan var jobbig, då jag gjorde mer än vad som skulle behövas. Kan ju säga att det uppskattas om lärarna säger exakt vad man ska göra. Tillslut, vid fyratiden begav vi oss till en engelska pub kallad the golden bee. Det är en local pub men det var trrevligt, jag bestälde in fish n' chips, vilket smakade helt okej. De har alltid någon slags sång grej där på kvällen, hela puben sjunger med så vi ska dit igen någon gång.
Sen gick vi vidare till dagens huvud aktivitet, BROADAMOORE! The Springs' lyxhotell och mums vad fint det var. Två bröllop hölls där och det var bara alldeles för vackert. Efter bridewars var vi ganska inne på bröllop så jag och Sarah har nu bestämmt vart vi ska gifta oss(Note to mamma och pappar: BÖRJA SPARA!!) Där fanns hela väggar med kända personer som har varit där, en kostgjord sjö och affärer i hotellet. När det började bli mörkt och kallt begav vi oss till närlliggande restaurant/bar för att käka efterrätt. Mums!
När jag kom hem var jag nära på att spy dock..Blev för mycket friterat till middag, efterrätt och kaffe. Men Kaffet behövdes då jag behövde hålla mig uppe för att fortsätta med pluggandet.
Något som uppskattas är att familjen Pameroy har bestämt att de vill betala för mig när vi äter ute, fikar osv. Superduper snälla är dem!!

 

 







Söndag Idag är det Elsas 17 årsdag och det firade jag med att skypr med henne kvällen innan samt ringa henne 00.01. Så...STORT GRATTIS TILL ELSAPELSA!!
Idag var det också 10 år sedan the twintowers föll. Vi har inte gjort något speciellt för att sörja de omkommna(trodde det skulle vara skitstort här) men i stort sätt alla affärer var stängda. Under kvällen kollade jag tv:n för att sre lite av cermonin, sedan en massa youtube klipp på reflections of 9/11. Sorgligt!

Började dagen tidigt för att fortsätta mitt catch-up plugg. The contitution och The declaration of Independence är vad jag har ägnat stora delar av helgen till. Läst och svarat på frågor. Det är tur att jag har Steven(värdispappis) som kan hjälpa mig. Han älskar historia så det passade ju bra.
Vid elva tiden åkte vi iväg till Sarah's pageant som hon också vann. Det firades med att åka till Panera där jag fick i mig kaffe och kaka.
Fortsätta plugga.
Ta mina senior pictures. Även om jag var finnig(fortfarande), trött och stressad så gav vi oss iväg för att ta mina bilder hos en fotograf. Tog med mig x antal ombyten och mötte de vid en golfbana. Jag berättade att jag också gillar att fota, vilket slutade med att jag kommer följa med dem och fota en annan senior med min kamera nästa helg. YAY!!!




När barnen inte ens kan stå själva eller måste ha med sig en förälder anser jag att de är för små för det, men men på bilden finnes en 3månader gammal bebis........



Måndag FÖRSOV MIG = DAGEN ÄR FÖRSTÖRD!! Kom iväg till skolan i tid, men vaknade ändå 30min för sent. Trött, täppt i näsan och en massa saker på g. Jag fick totalt 4 hall passes under dagen för att fixa massa saker, känns om att jag har sprungit omkring i hela skolan idag. Gick in i ett klassrum och satte mig, efter fem min frågade min gov. lärare om jag hade bytt klass och jag svarade såklart nej. Heh.. bra, Lovisa hade gått till fel klassrum........
Under dagen bestämdes det att Aspen, Shelby och jag ska måla oss blå till footballs matchen mot rivalerna på fredag och efter det väntar förmodligen en sleepover. Nästa helg blir även homecomingdress shoppning med Shelby.
Hade tryout för volleybollen på eftermiddagen. C-laget här är inte alls lika bra som Wasson's... Kändes som att jag ver bättre än de som spelat sedan sexan och då har jag bara spelat i tre veckor. Får se hur det blir med volleybollandet.
Lade mig hyfsat tidigt då jag kände mig både trött och sliten efter den hårda dagen.

Tisdag Kände mig mycket bättre idag, men fortfarande trött. Bra dag men ingen volleyboll. Åkte till SuperTarget efter skolan. Marnie tyckte det såg ut som att jag behövde en starbucks och så passade vi på att handla lite också. Det var första gången jag verkligen gott igenom matbutik här i Amerikat. Fyllde på godisförrådet(mormor du behöver inte oroa dig för att jag äter för mycket, det här är mitt förta förråd). Avslutade med starbucks, som ligger inne i butiken och sedan hemfärd. Gjorde läxor, kollade på filmen THOR. Den var inte speciellt bra, om inte Chris Hemsworh hade varit med i filmen hade jag nog inte sett färdigt hela. Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0