FRÅGA OCH SVAR

2012-04-03 @ 05:22:01
FRÅGA: Hej! Jättebra blogg! Asså jag har alltid velat åka till USA, och det du gör värkar så himla roligt!! Tyckte du att det var jobbigt dom första veckorna? typ hemlängtan och familjen?
Kram Augusta :)

SVAR: Hej Augusta! Tack så mycket! Om du vill åka, gör det!! Jag började mitt utbytesår med ett soft-landing camp i New York City med en massa andra utbytesstudenter. Det var verkligen en bra start då man håller sig sysselsatt hela tiden.
De första veckorna var helt klart jobbiga. Det känns som att det kommer ta evigheter innan man träffar sina nära och kära svenskar igen, men det är bara att hålla ut, hålla sig sysselsatt och tänka på att det faktiskt fanns något som drog dig till USA.
Hur mycket man lämgtar hem tror jag beror på hur man är som person och hur ens värdfamilj är. Jag har aldrig haft problem med hemlängtan och är en väldigt självständig person, men ändå så tar det självklart ordentligt på en. Efter en månad bytte jag värdfamilj och då blev allt mycket bättre och jag kunde sluta leva i vad som hände där hemma. Allt handlar egentligen om att ta för sig, annars kommer man ingen vart och vad har man att förlora egentligen?
Fortfarande, 8 månader in i mitt utbytesår går det inte en enda dag då jag inte tänker på någon eller några jag saknar där hemma.
Kram


Nu på sista tiden har jag nog saknat min pappa mest, så känn dig speciell pappa Ola :)

Kommentarer
Postat av: Augusta!

Tack så jätte mycket för svaret! Ah, jag ska nog se till och komma dit! ;) Haha, :) Kram

2012-04-03 @ 08:12:39
URL: http://augustaa.blogg.se/
Postat av: Pappa

Det är ömsesidigt min lilla Lovisa, jag räknar ner och längtar tills vi ses igen. Puss Pappa!

2012-04-03 @ 13:49:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0